Drömmen om en ateljé

Ovanför gästrummet blir min ataljé

Uthuset

Högst upp till höger i denna byggnad kommer det bli en ateljé fylld med allt material jag samlat på mig genom åren.
Där inne kommer jag kunna experimentera med nya tekniker och skapande projekt. Utan begränsning eller krav på att plocka undan efter sig!

Låter det inte nästan för bra för att vara sant??

Blivande ataljé

Blivande ataljé

dörröppning

Dörröppningen

Rent funktionellt och inredningsmässigt ser jag mig ljusa väggar (vit) och i dekorativt syfte en kortvägg klädd med gamla plankor.
I taket blir det spotlights med många riktningar för optimala upplysningsmöjligheter.
I mitten av golvet, ett stort och högt bord där man lätt kan arbeta med större grejer, och i ena hörnet ett skrivbord.
På ena väggen finns en stor anslagstavla av något slag där jag kan sätta upp pågående/färdiga projekt och inspiration. och längs övriga väggar finnes såklart hyllår, skåp och lådor för allt material.
Drömmen är nu att en vacker dag tillföra en tryckpress till ateljén, då jag i många år drömt om att ta upp den grafiska konsten igen.

Om iisaii

En utrycksfull problemlösare ger ett inspirerande resultat.
Det här inlägget postades i Buying a house, DIY, Home owning, Interior design, Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Drömmen om en ateljé

  1. home made t-shirt skriver:

    Det låter fantastiskt!

Kommentera

