Inatt jag drömde…

…om mitt skafferi…

Jag tänker ofta på hur lyckligt lottad jag är som har så mycket värdefullt i mitt liv.
Allt från solen i ansiktet till stjärnanisen i skafferiet.
Att leva mitt liv exakt så som jag vill och kunna frodas och njuta varje dag.
Ingredienserna i mitt liv som öppnar upp för att koka ihop det mesta spontant utan att behöva komplettera massa innan.
Koka ihop en lyxig måltid med det som finns. Igår pepparkaksdeg och idag mulled apple cider, bara för att skafferiet tillåter det.
I livets skafferi kan jag koka en soppa på äventyr som smakar kärlek, eller göra en tårta med regnbågsfärgad verktygslåda och kompostnäring som bjuder till kreativa smaker och nyskördad majs.

Udda ingredienser och avancerade recept exalterar exceptionellt. Ingenting är omöjligt, och det finns inget hinder till hur långt jag måste gå för att utöka mitt skafferi.
Det finns råvaror och material som kanske blir en livslång sökan, men i bakhuvudet ligger de och mognar tills den dagen jag besöker just den platsen eller knyter den kontakten som ger mig tillgång utan uppoffring och med så lite kommersiell konsumtion som möjligt.

Jag tror starkt på andra hands marknaden och livslängden hos material. En tjänst för en tjänst får hjärtat att bulta av välbehag och den mänskliga kontakten är den mest värdefulla ingrediensen i livets skafferi.

Om iisaii

En utrycksfull problemlösare ger ett inspirerande resultat.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

